Veel gestelde Vragen

Kan ik mijn bestelling online inzien?

Ja, dat kan. De enige voorwaarde is dat de bestellingen niet als gast besteld mogen zijn. Als je inlogt in ‘mijn account‘ dan kun je jouw bestelhistorie terugvinden onder het kopje ‘Bestellingen’.

Hoe kan ik een artikel bestellen?

Stap 1: Artikel in winkelmand plaatsen
Ga naar het artikel van keuze en kies vervolgens het gewenste aantal. Klik op de button “in winkelmand”. Je kan vervolgens kiezen om verder te winkelen of om de bestelling te plaatsen. Heb je alle artikelen van jouw keuze in de winkelmand geplaatst? Klik dan op de winkelmand rechts bovenin het scherm.

Stap 2: Persoonlijke gegevens invoeren Je ziet nu een overzicht van uw bestelling, in dit scherm kan je desgewenst nog het aantal wijzigen. Beschik je over een actiecode, dan kan je deze in dit scherm invoeren. Om jouw bestelling te kunnen verwerken, vragen wij je enkele persoonlijke gegevens in te vullen. Heb je al een account bij Designio.nl? Log dan eenvoudig in onder “bestaande klant” met je e-mailadres en wachtwoord en je hoeft je gegevens niet opnieuw in te voeren. Bestel je voor het eerst, dan vragen wij je om een account aan te maken.

Stap 3: Betaalmethode kiezen
Nadat je jouw gegevens hebt ingevoerd klik je op “betaalmethode” om de bestelling verder af te ronden. In dit scherm kan je de door jouw gewenste betaalmethode kiezen.

Stap 4: Bestelling bevestigen
Om jouw bestelling te voltooien kies je voor “bestelling afronden”. Je ziet nu een overzicht , controleer de bestelling, je persoonlijke gegevens en je gekozen betaalmethode. Is dit in orde, kies dan voor “Afrekenen & Bestelling Plaatsen”.

Stap 5: Betalen
Je word nu doorgestuurd naar de betaalomgeving van jouw gekozen betaalmethode.

iDEAL iDEAL

Directe Bankoverschrijving

Belfius Direct Net Belfius Direct Net
Bancontact / Mister Cash Bancontact / Mister Cash
KBC/CBC Betaalknop KBC/CBC Betaalknop
SOFORT Banking SOFORT Banking
Creditcard Creditcard

Je ontvangt een bevestiging van je bestelling per e-mail. Geen e-mail ontvangen? Kijk of deze misschien per ongeluk in je ongewenste e-mail of reclame map is terecht gekomen.

Bezorgwijzen

U kunt bij ons uit verschillende bezorgwijzen kiezen.

  • Uw bestelling wordt bij u thuisbezorgd
  • U laat uw bestelling afleveren op een ander adres
  • U kunt uw bestelling afhalen
Wat zijn de levertijden?

Vele artikelen kunnen direct uit de woonwinkel worden meegenomen. Wij hebben veel op voorraad, daarom kan een levering vaak binnen 1 á 3 werkdagen. Doorgaans wordt uw pakket binnen 8 uur verstuurd. (zodra uw betaling binnen is).

Soms duurt de levering langer doordat het product onverhoopt niet meer op voorraad is, maar daar krijgt u van ons uiteraard direct bericht van.

Wat zijn de verzendkosten van Designio.nl?

Bestellingen boven de € 50 zijn gratis.

Verzendkosten binnen Nederland tot € 50 bedragen € 4,95.

Verzendkosten in België of Duitsland bedragen altijd € 4.95.

Welke betaalmethodes zijn mogelijk?

Zowel online als in de woonwinkel kan worden afgerekend met:

iDeal

Overschrijving

Creditcard

Pay Pal

Bancontact / Mister Cash

Sofort

Wat gebeurdt er na mijn bestelling?

We zullen je bestelling zo snel mogelijk bevestigen en de artikelen naar je toesturen. Zodra we de bestelling gereed hebben voor verzending zul je ook de track & trace code ontvangen, zodat je de bezorging van je bestelling kan volgen.

Hoe veilig is het om bij Designio.nl te bestellen?

Designio.nl [onderdeel Designtrendz B.V] is reeds actief vanaf 2011. Bestelt u liever in een echte woonwinkel, kom dan gewoon langs in onze industriële Wonen & Lifestyle conceptstore te Hardenberg.

Ruilen & Retourneren

Hoe werkt het retourneren of ruilen bij Designio.nl?

Vul het retourformulier in en kies 1 van de 2 retourmanieren.

Mocht het artikel niet aan je verwachting voldoen, dan kan je het maximaal 30 dagen na leverdatum retourneren (voor SALE artikelen geldt een maximum van 14 dagen na leverdatum). Het bijgevoegde retourformulier dien je volledig ingevuld bij de retourzending toe te voegen waarbij duidelijk aangegeven is welk artikel je waarom wil retourneren. Beschik je niet meer over het retourformulier? Neem dan contact op met onze klantenservice of download het Algemeen Herroepingsformulier.

Er zijn 2 manieren om je bestelling te retourneren:

1. Gratis retour brengen in onze Conceptstore te Hardenberg.

Voor een snelle en goede verwerking van het teruggestuurde artikel is het volgende van belang:

Zorg dat je de artikelen altijd terug stopt in dezelfde verpakking/hetzelfde plastic zakje als waar je het uit gehaald hebt.

2. Opsturen (via PostNL) – € 6,95 (indicatie)
Designio.nl | Designtrendz B.V. Retourenafdeling, De Nieuwe Haven 6, 7772 BC Hardenberg

Let op: wij adviseren je om jouw retourpakket niet per brievenbuspost op te sturen (je ontvangt dan geen bewijs van verzending en het pakket is dan niet te traceren in het geval er iets misgaat).

Na ontvangst en controle van de retourzending wordt de terugbetaling verwerkt op dezelfde wijze als waar de bestelling mee betaald is.
Binnen +/- 5 werkdagen na ontvangst van jouw retour kan je de terugbetaling verwachten.

Ruilen?

Indien je hebt aangegeven dat je een artikel wilt omruilen, zullen wij indien voorradig een nieuwe maat/kleur toesturen.

De artikelen moet in de originele verpakking of een andere gelijkwaardige, stevige verpakking worden geretourneerd. Het risico van het retourneren zijn voor rekening van de koper.
De artikelen worden niet terug genomen indien het artikel:

  • Beschadigd is of slijtage vertoond.
  • Gedragen is (buiten het normale passen om).
  • Je hebt getracht een gebrek te herstellen
  • De gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructies niet zijn opgevolgd.

Download hier het retourformulier.

Garantie

Garantie

Heeft u bij ons een artikel gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk? Dan volgen wij bij het afhandelen van dit soort artikelklachten de wet en de algemene voorwaarden. De hieronder getoonde garantieregelingen gelden onverminderd de rechten die u als consument heeft op basis van de wet.

  • De wettelijke garantietermijn naar de consument is 2 jaar. 
  • Designio.nl houdt de wettelijk geregelde garantietermijnen aan. Fabrikanten bieden in veel gevallen een garantietermijn van meer dan een jaar, de zogenaamde fabrieksgarantie. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie staan, indien van toepassing, in de gebruiksaanwijzing van het artikel.
  • Afhankelijk van het artikel en de wijze waarop het artikel wordt afgenomen. Hierover kan contact worden opgenomen met onze klantenservice via het telefoonnummer:
    0523-750711

Gegronde klacht

Een klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

  • Onredelijk gebruik 
  • Gebruik voor commerciële doeleinden
  • Gevolg door onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik 
  • Onjuiste opslag of onderhoud door koper of door derden
  • Schade welke is ontstaan tijdens het zelf vervoeren van de meubels
  • Schade welke is ontstaan tijdens het naar binnen brengen / op zijn plaats zetten van de meubels
  • Door professioneel gebruik, horeca, kantoor enz.
  • Het werken van hout (meer informatie hierover bij punt 1.) 
  • Krom trekken van hout 
  • Het kraken van het hout
  • Het verschijnen van hars 
  • Roesten of verkleuren staal  (zie meer bij punt 1.)
  • Insectenbeten, schrammen en littekens (zie meer bij punt 1.)

1. Nadere toelichting geen garantie hout:

Het werken of verkleuren van hout 

Indien het gaat om houten meubelen, willen wij erop wijzen dat het hout kan gaan werken. In de winter kan het, wanneer de luchtvochtigheid in huis aan de lage kant is, enigszins krimpen. Ideaal is een luchtvochtigheid tussen de 50 en 65%. Wij geven geen garantie op het eventuele werken, krimpen of kromtrekken van het hout.

Kleurverschillen, noesten, haar- en krimpscheuren en “”werken”” zijn eigenschappen welke inherent zijn hout.

Kraken kan voorkomen door het werken van het hout, logischerwijs valt dit ook niet onder onze garantie.

Onze leveranciers gebruiken gedroogd hout voor de tafels zodat het werken van het hout beperkt blijft. Maar hout werkt altijd. Het kan voorkomen (zeker als de tafel dichtbij de verwarming / kachel staat) dat het hout iets krimt en dat er naden tussen de balken ontstaan. Het hout zal als de kachel weer uit blijft weer iets uitzetten. Dit hoort bij echte houten tafels. Wij geven hier geen garantie op. 

Tevens kunnen wij geen garantie geven op het verschijnen van hars. Wel doen wij ons uiterste best om eventuele hars plekken bij voorbaat tussen het hout uit te zagen. Echter, niemand kan voorspellen of er wel of geen hars zal verschijnen en er is helaas ook niets anders aan te doen dan het te verwijderen en eventueel licht op te schuren tot het schoon is. 

Roesten of verkleuren staal

Staal kan als het vochtig of nat wordt verkleuren, roesten. Wij adviseren om het staal 2 x per jaar te behandelen met een transparante coating of met verf voor staal. Dit om roest en verkleuring te voorkomen.

​Wij geven geen garantie op verkleuren of roesten van het staal.

Mocht je een meubelstuk zelf behandelen of bewerken met een verf, beits enz dan vervalt de garantie op het meubel.

Lederen Stoelen & Banken

De lederen stoelen van Designio.nl worden in een  looierij na de kleuring op een speciale wijze behandeld en vervolgens met de hand geschuurd. Deze ambachtelijke methode levert een stoere maar chique uitstraling op met een aangenaam zachte touch. Onze stoelen hebben hierdoor een natuurlijke uitstraling waarbij oneffenheden die in de natuur zijn ontstaan zichtbaar blijven. Denk aan bijvoorbeeld insectenbeten, schrammen en littekens. Hierdoor is elk meubel dat je bij Designio.nl koopt uniek

2. Een klacht of reparatie melden

Dit kan per e-mail, binnen 14 dagen onder vermelding van je ordernummer. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Wij zullen je klacht of reparatie z.s.m. na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.

3. Duur van een reparatie

De duur van een reparatie (omruiling) proberen wij altijd binnen 30 werkdagen op te lossen. De planning neemt dan vervolgens contact op voor het maken van een afspraak.

Ik ben erg tevreden, wat nu?

Plaats dan een berichtje op onze Facebook pagina of Instagram om te laten weten dat je onze producten leuk vind (met foto van je nieuwe aanwinst?!)

Ik ben niet tevreden!

Bel of email ons dan direct, we zullen dan direct actie ondernemen!.